torsdag 7 april 2011

I'm blue dabbadidabada...

Det här inlägget är tillägnat er som njuter av skadeglädje.

I morse tyckte jag tydligen att det var en bra idé att kasta ett vardagsrumsbord på stortån. Nageln blev knallblå på ca en sekund och jag skrek och grät som ett barn.

Efter händelsen tänkte jag lyxa till det och ta bilen till jobbet. Trodde jag. Det ena däcket krånglar fortfarande och det kändes som jag körde över små äpplen. Tog cykeln. Kul att jag hade packning för en hel åsna med mig. Tänkte ju passa på när jag skulle ta bilen..

När jag väl kom till jobbet gjorde jag valet att gå i strumplästen hela dagen och mina kära arbetsgivare uppmuntrade mig att jag skulle lägga foten i högläge (som sköterskan sagt) på skrivbordet. Underbart!



Underbart kan dock vara kort. Att ta på sig skorna (dvs fusk-uggsen) var ingen fröjd vill jag lova.

Är det det här eller pissetofflor jag måste gå i i flera dagar nu??


Är den inte smärtfri imorgon ska jag till vårdcentralen och göra ett hål för att lätta på trycket. VE OCH FASA! Sköterskan sa att jag kunde göra det själv men då blev jag gråtfärdig och sa vänligt men bestämt att jag hellre dör än trycker genom ett glödgat gem genom nageln. Eller något liknande.

Tror ni man kan bota en blånagel gone wild med ica-pizza, bubbelvatten och godis? Jag har testat och väntar på att det ska verka!

1 kommentar:

  1. SV:tack så mycket! haha jaa det är humor:D katten <3

    SvaraRadera