söndag 17 juli 2011

Dedikerat till alla älgar där ute

Jag är väldigt förtjust i djur. Nej, förtjust är inte rätt ord. Snarare fascinerad. Och jag tycker att djur (ju fulare desto bättre) är väldigt inspirerande. Den största anledningen till detta är nog för att jag bygger upp en bild av djurets personlighet så fort jag ser det - funderar på vad den heter, vad den tänker på osv. Jag hoppas inte att det är så sjukt som det låter. Haha.

Ett av mina favoritdjur är helt klart älgen (och nej, jag har inget tyskt blod i mig). Jag menar, vad gick snett där? I evolutionen alltså.

Igår fick jag min första "nära älg upplevelse". Kan verkligen rekommendera ett besök på Gårdsjö Älgpark.

Mmmm... food.
Snygg stil va?
Men hur ska man annars nå ner till marken när man har så långa ben?
Kliar sig lite.
En av kalvarna.
Jag har KLAPPAT en älg. Riktigt flottig var den.

2 kommentarer:

  1. Tycker inte att du är konstig. Alla har ju olika intressen. :-)

    SvaraRadera
  2. din bloggdesign gör en verkligen glad o sprallig =)
    härligt!

    SvaraRadera