söndag 18 september 2011

Inspiration: Lars Arrhenius

Igår var det Kulturnatten här i Västerås och jag besökte bland annat det nya (eller nyare) konstmuseet för första gången. Varför jag inte varit där tidigare kan jag inte förstå såhär i efterhand, riktigt trevligt var det!

Fick dessutom nöjet att bli lite inspirerad. Som ni kanske förstått är jag ju en riktig sucker för informationsbilder så jag blev smått i extas när jag såg denna film av Lars Arrhenius rulla på museet. Filmen heter The Street och filmen visar ett dygn från denna gata.





Denna konstnär ligger även bakom en stor mängd informationsbilder (som konst alltså) som hänger på Mälardalens Högskola i Västerås. Även de är helt fantastiska.

Hittade dessvärre ingen hemsida kopplad till honom så hojta gärna till om du råkar veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar